Siłownia


Zalety treningu

Chcąc utrzymać ciało i mięśnie w kondycji, powinniśmy posłuchać zaleceń specjalistów, potwierdzonych badaniami naukowymi i stosować regularny trening siłowy. Aparat mięśniowy dojrzałego człowieka zachowa odpowiednią harmonię, jeżeli będzie on uzupełniał uprawiane sporty wytrzymałościowe treningiem siłowym. Najnowsze zalecenia naukowców, poparte licznymi badaniami dowodzą, ze trening siłowy ułatwia redukcję i kontrolę wagi. Każdy dodatkowy kilogram masy mięśniowej zwiększa dzienne spalanie dodatkowo o 100 kalorii. Zwiększona po wysiłku i ułatwiona przemiana materii wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie, łagodzi stany depresyjne i znacznie poprawia sen. Nasz system immunologiczny jest silniejszy, nie wspominając o walorach estetycznych. Silne mięśnie pozwalają na utrzymanie prostej sylwetki, sprężysty chód, odciążają kręgosłup i inne stawy, wpływają na lepsze ukrwienie ciała. Jeśli mamy żyć dłużej zaaplikujmy trochę zdrowego ruchu dla naszego ciała i zachęćmy do tego innych.

Wskazówki dla ćwiczących

Podejmując trening siłowy pamiętajmy, że sama technika ćwiczeń nie w pełni wystarczy – do osiągnięcia zadawalającego wyniku, wielką rolę spełni odpowiednio wyszkolony instruktor. W naszym klubie oba te warunki mają szansę zostać spełnione. Doświadczona kadra trenerów zna dokładnie urządzenia klubowe i zasady ćwiczeń z obciążeniem, doradzi i oceni które z urządzeń, stanowisk treningowych i obciążeń będzie najodpowiedniejsze dla danej osoby. Instruktor układa indywidualny program ćwiczeń, nadzoruje przebieg treningu i dba o prawidłowe zróżnicowanie ćwiczeń, pamiętajmy jednak oazsadzie indywidualizacji – każdy może sobie dobrać urządzenie według własnych upodobań, liczy się przyjemność towarzysząca ćwiczeniom. Dla skuteczności treningu siłowego niezbędna jest regularność i ciągłość ćwiczeń. Ćwiczenie od czasu do czasu nie przynosi rezultatu. Co szybko przyszło, równie szybko się traci. Efekty uzyskane w wyniku systematycznego i długotrwałego treningu są natomiast stabilne i utrzymują się nawet w przypadku niewielkich przerw. Program ćwiczeń w siłowni stwarza pod tym względem najlepsze warunki. Trenujący są niezależni od pogody i czasu, odpadają wówczas argumenty służące jako wymówka.

Harmonogram pracy instruktorów na siłowni:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Niedziela
8.00 – 15.30 Grzegorz Jarmuła Grzegorz  Jarmuła Grzegorz  Jarmuła Grzegorz  Jarmuła Sławomir Rawiński Mateusz Michalik  Mateusz Odroniec
15.30 – 22.00 Mateusz Masłoń

Marta Wilczyńska

Mateusz Masłoń

Marta Wilczyńska

Sławomir Rawiński Sławomir Rawiński

Marta Wilczyńska

Mateusz Michalik  Mateusz Odroniec